Kuntoon kahvakuulalla

15.10.2015

Kahvakuulaharjoittelun toimivuutta voi tuskin kiistää. Kahvakuulia käytetään voiman, liikkuvuuden, hapenottokyvyn ja tasapainon kehittämiseen. Liikkeet ovat monipuolisia ja tehokkaita. Kahvakuulaharjoittelua aloittelevan kannattaa kiinnittää huomiota oikean painoisen kuulan valintaan, jotta liikeradat voi suorittaa puhtaasti. Sopiva kuulan paino riippuu luonnollisesti lihaskunnon lähtötasosta. Kahvakuulailua aloittelevalle naiselle sopivat 4-8 kg:n painoiset kuulat. Aloittelevalle miehelle voi suositella 6-12 kg:n painoisia kuulia. Kahvakuulia voi nykyään hankkia mm. tavaratalojen tai markettien urheiluosastoilta.

MFC:n treenisalista löydät selkeän 12 viikkoa kestävän ”kiinteäksi kahvakuulalla” treeniohjelman. Harjoittelet neljä eri lihasryhmää neljänä päivänä viikossa. Saat käyttöösi toimivan ohjelman tukemaan kiinteytystä ja rasvanpolttoa. Aloita harjoittelu jo tänään. Tutustu avoimeen demotreeniin: http://www.mfc.fi/treenisali/#treenit/2455 tai lunasta 12 viikon mittainen kiinteäksi kahvakuulalla treenisi tästä: http://www.mfc.fi/treenisali/#register/2419