MFC – reilu kuukausi treeniä takana!

21.4.2015

Muutama viikko sitten kirjoittelinkin siitä, kuinka pääsin aloittamaan ihan mahtavalta vaikuttavan painopallotreenin MoveFuelChillin kanssa, jos et postausta ole nähnyt niin voit käydä lukaisemassa sen tästä. Valitettavasti olen nyt viimeaikoina ollut vähän kipeänä ja sen vuoksi en ole uskaltanut treenailla, mutta pikkuhiljaa aletaan olemaan taas kunnossa ja palo lähteä uudestaan treenailemaan on kova! Tosi tylsiä nämä tällaiset kevätflunssat kun katkaisevat hyvin alkaneet treenit. Sairaana en uskalla kyllä treenailla, enkä olisi jaksanutkaan! Treeniä mulla on takana nyt neljän ja puolen viikon edestä. Vähän olen siis jäljessä kesäkuntoon ohjelmassa, mutta tarkoituksena on jatkaa siitä mihin jäätiin ja toteuttaa ohjelmaa sitten vain vähän pidemmälle kesään.

Mitä tässä reilussa neljässä viikossa on sitten ehtinyt tapahtua? Mä olen jo jonkin aikaa kärsinyt inhottavasta alaselkäkivusta, jonka uskoisin johtuvan jatkuvasta lasten nostelemisesta lattialta. Etenkin pinnasängystä nostaminen tai sinne laskeminen on tehnyt huonoa selälle ja välillä on oikein joutunut miettimään, että mitenköhän sitä tuonne kyyristyisi, että saisi laitettua lapsen nukkumaan. Viikon MFC treenien jälkeen tämä kipu oli kuitenkin poissa!

Voitte vain kuvitella miten kivaa on, kun lattialta pääsee ylös niin kuin tämän ikäisen ihmisen kuuluukin. Ymmärrettävästi vähäinen liikunta ja etenkin olemattomat lihaskuntotreenit ovat surkastuttaneet lihaksistoa ja se yhdistettynä huonoon ”työ”ergonomiaan on aiheuttanut selän kipeytymisen. Selvästi siis huomaa, että jo vähäinen treenaaminen painopallolla on tuottanut tulosta! Nyt kun taukoa treenaamisesta on ollut, huomaan selän vihoittelevan jälleen joissakin tilanteissa. Eli ihan kuntoon se ei vielä ole tullut, mutta sitä en olisi uskonutkaan vielä näin lyhyessä ajassa. Nyt kun treeniä päästään jatkamaan ja toivottavasti vältytään uusilta tauoilta niin uskon, että nämä ajoittaisetkin kipuilut jää kokonaan pois.

On myös todella mahtavaa huomata kuinka omat voimat kehittyvät treenin myötä. Reilun vuoden verran olen kuitenkin kanniskellut kahta alati kasvavaa ihmispainopötkylää mukanani, joten oletin että olemattomat käsivoimani olisivat jo tästä kantelemisesta vähän kehittyneet. Ehkä näin onkin, sillä jaksan treenit vetää 3kg painopallolla, mutta voin kyllä sanoa, että ei se mitään ihan kevyttä ole! Jos kädet vielä jaksaa jotenkuten, niin jalat ovat kyllä aivan hapoilla. Kyykkyliike on se ihan vihoviimeinen mulle, APUA! Tässä liikkeessä siis mennään ensin pallon kanssa kyykkyyn ja sitten noustaan ylös ja nostetaan pallo pään yläpuolelle suorille käsille – ja sitten takaisin kyykkyyn. Liikettä toistetaan 1min 20s ajan ja sarja tehdään kahdesti treenin aikana. Ensin mä ajattelin, että ei tästä tuu mitään kun voimat oli ihan kaikki muutaman kyykyn jälkeen. Voitteko uskoa, että mun oli alkuun oikeasti pakko pitää pikku taukoja tuossa kyykkyliikkeen aikana, sillä en yksinkertaisesti enää pystynyt nostamaan palloa ylös. Niin kovasti se otti voimille, en olisi ikinä uskonut. Nyt neljän viikon treenaamisen jälkeen mä pystyn tekemään tuon sarjan ilman taukoja!! Olen niin tyytyväinen itseeni, koska tämä liike on ollut minulle ehdottomasti se vaikein ja haastavin. On ihanaa kun näkee oman kehittymisensä ja että työ tuottaa tulosta.

http://kaksinkappalein.blogspot.fi/2015/04/mfc-reilu-kuukausi-treenia-takana-sis.html