Suosittelijat

MFC -harjoittelua suosittelevat niin eri lajien valmentajat kuin kuntoutusta tekevät fysioterapeutit.

Sakari Orava,
Ortopedi

MFC -painopalloharjoittelu on erinomainen tapa huolehtia kehon kokonaisvaltaisesta kunnosta. MFC lisää voimaa, kestävyyttä, liikkuvuutta ja notkeus tulee ikään kuin kaupan päälle. Suosittelen!

Tommi Räsänen,
Erityisluokanopettaja

Käytän MFC-metodia toistuvasti liikuntatunneillani. Monet nykynuoret viettävät passiivista tai epäliikunnallista elämää mm. tietokoneiden parissa. MFC tarjoaa hyvää liikkuvuutta, koko kehon hallintaa ja voimaa lisäävää harjoittelua monen tasoisille oppilaille, ja vielä hauskalla tavalla. Harjoittelua on helppo muokata helpommasta haastavampaan kunkin kykyjen mukaisesti. Suosittelen.

Jukka Viitasaari,
Terveystieteiden maisteri

Toimin urheiluvalmennuksen ja geriatrian töissä. Liikkuvuus, notkeus ja yleinen fyysinen kunto tahtoo heiketä iän karttuessa. Kehon liikkuvuutta, notkeutta ja aerobista kuntoa voidaan kuitenkin pitää yllä, kunhan ollaan riittävän ahkeria. MFC-painopalloharjoittelu on selkeästi ohjeistettua ja tietyt liikkeet ovat vanhemmille helppoja.

Jari Hemling,
Fysioterapeutti

Aloitin fysioterapeuttina vuonna 1991. Nykyään toimin Ortonin palveluksessa sairaala Neon tiloissa. Fysioterapeuttina haluan toimia kuntoutettavaa tsemppaavalla tavalla. Alkukartoituksen jälkeen yritän aktivoida kuntoutettavan mahdollisimman pian fyysiseeen ja oma-aloitteiseen toimintaan. Painopalloharjoittelu on varsin tehokas ja motivoiva kuntoutustapa. MFC:n selkeä harjoittelun ohjeistus sopii osittain myös minun kuntoutusvalikoimaan. Harjoitteet on ohjeistettu selkeillä piirroskuvilla ja teksteillä. Kuntoutettavan kohdan kehittyessä voidaan pallon painoa lisätä. Käytän MFC:n harjoitteita osana potilaan kuntoutusta.

Henrik Johansen,
Tennisvalmentaja

Olen valmentanut tennispelaajia vuodesta 1984 lähtien. Tunnetuin valmennettavani on ollut Jarkko Nieminen. Nykyään toimin TVS -seuran kilpa- ja fysiikkavalmentajana. Myös päivätyöni on tennis- ja fysiikkavalmennusta lukiolaisten parissa. Tennisvalmennuksen lisäksi minulle tärkeä työväline tennispelaajan fysiikan kehittymiseen on painopallo. Painopallon avulla pysytyn huolehtimaan tennispelaajan liikkuvuuden ja kokonaisvaltaisen fyysisen kunnon ylläpidosta ja sen vahvistamisesta. MFC-painopalloharjoittelu on kokonaisvaltaista ja täyttääkin osittain tennispelaajan fyysisen oheisharjoittelun vaatimukset. MFC-painopalloharjoittelu on kokonaisvaltaisuuden lisäksi helppo ja lennokas tapa toteuttaa 50 minuutin mittainen fysiikkaharjoittelu.

Jarmo Rosama,
Uintivalmentaja

Aloitin valmennustehtäväni uinnin parissa vuonna -74. Olen toiminut pitkän ajan RaisU:n päävalmentajana ja myös uimaliiton maajoukkuevalmentajana lukuisissa EM- ja MM-kisoissa sekä Sydneyn olympiakisoissa. Paras uimarini oli Jarno Pihlava, joka voitti EM -hopean 100m rintauinnissa ja MM -pronssit sekä 100m että 200m rintauinnissa. Menestyväksi uimariksi ei tulla pelkällä uintiharjoittelulla, vaikka se onkin ratkaisevassa roolissa menestystä tavoittelevan uimarin harjoittelussa. Uinnin lisäksi peruskuntokaudella käytän monia muita harjoitteita, joilla parannetaan uimarin fyysistä kuntoa. Oikeaoppisesti tehtävät painopalloharjoitteet parantavat tehokkaasti räjähtävyyttä sekä liikkuvuutta. MFC-painopalloharjoittelun liikepankista löytyy uimareille sopivia harjoitteita edellä mainttujen asioiden parantamiseen. MFC-harjoitteluun kannattaa tutustua.

Topi Helin,
Thainyrkkeilyn amatööri MM 2003, 4 x SM kultamitalisti

Käytän oheisharjoittelussani MFC:n selkeää treenipankkia. Liikkeet sopivat selkälihaksieni kunnon ylläpitoon ja vahvistamiseen.

Vesa Puranen,
Thainyrkkeilyn ammattilaisten WMTC-liiton MM -97, amatöörien MM -96 ja -97

Nykyään toteutan lihaskuntoa ylläpitävää hyötyliikuntaa. Tärkeintä ikäiselleni on pysyä hyvässä fyysisessä kunnossa. Toteutan vaimoni kanssa MFC:n pariharjoituksia, jotka ovat monipuolisia ja helppoja.

Eero Remes,
Enduron MM 2015 ja 2016 ja motocrossin moninkertainen SM-mitalisti

MFC on tosi hyvä kokonaisvaltainen koko kropan treenimuoto endurokuskille.

Pia Teissala,
erikoissairaanhoitaja, Personal Trainer

Minulla on kilpaurheilutausta 12 vuotta, lajina pika-aidat. Ryhmäliikuntaohjaajana olen toiminut 20 vuotta. Vuodesta 2004 olen ohjannut eri-ikäisiä asiakkaita liikunnan, ravitsemuksen ja terveellisen elämäntavan pariin sairaanhoitajan työni ohella. MFC painopalloharjoittelu on erinomainen tapa saada asiakas liikkumaan myös omatoimisesti kotona. Painopalloharjoittelu on erinomainen tapa pitää huolta kunnosta kokonaisvaltaisesti. Painopalloharjoittelu on helppoa, mukavaa ja tehokasta monipuolisen ja laadukkaan treenipankin ansiosta lisenssimuodossa kotona. Suosittelen kaikille lämpimästi!

Johanna Starck,
Strålfors Oy

Pallojumppa tuo työpäivään mukavan yhteisen tai itsenäisen kuntoiluhetken joka piristää päivää ja tuo lisää puhtia tekemiseen

Antti Wihanto,
Uintiurheilun monitoimimies ja konsuli

MFC on monipuolisesti tehokas uimarin oheistreeni.