Senioreille

Painopalloharjoittelu on helppo ja monipuolinen kuntoilumuoto senioreiden peruskunnon ylläpitämiseen

Säännöllisellä liikunnalla positiivisia vaikutuksia fyysiseen ja henkiseen hyvinvointiin

Monipuolinen liikunta pitää kehon kunnossa ja mielen virkeänä

Seniori-ikäisen päivittäinen liikunta on edellytys hyvinvoinnille ja jaksamiselle.  Monipuolisen ja säännöllisen liikunnan avulla voidaan parantaa lihasvoimaa, tasapainoa, liikkuvuutta, notkeutta ja nivelten hyvinvointia. Säännöllisellä liikunnalla on kymmeniä myönteisiä vaikutuksia elimistön toimintoihin sekä henkiseen hyvinvointiin ja mielenterveyteen.

Lue lisää liikunnan vaikutuksista terveyteen Terveyskirjaston sivuilta

MFC on mukava ja kustannustehokas tapa ylläpitää peruskuntoa

Back to Basics

Painopallo on ollut käytössä jo vuosituhansien ajan. Painopallo on yksi vanhimpia voiman ja kunnon harjoittelun muotoja. Ensimmäiset havainnot ovat jo 3000 vuoden takaa Persiasta. Myös antiikin Kreikan lääketieteilijä Hippokrates oli käyttänyt painopallo-harjoituksia kuntoutukseen.

Helppoa ja mukavaa yhdessä kuntoilua

MFC painopalloharjoittelu on äärimmäisen hyvä harjoittelumuoto monen ikäisille ja kuntoisille henkilöille peruskunnon kohentamiseen ja ylläpitämiseen. Iäkkäille on henkilöille räätälöity fysiologisesti helppoja yksilö- ja pariharjoituksia. Pariharjoitteet tekevät kuntoilusta mukavaa yhdessä tekemistä tarjoavat mahdollisuuden sosiaaliseen kanssakäymiseen.

Videoitujen harjoitteiden opastuksella kuntoilu on helppoa ja kätevää. Tarvitaan vain kuntopallo/painopallo ja internet-yhteydellä varustettu tietokone tai tabletti.