Harjoitusmuodot

MFC- lajit ovat monipuolisia kehon lihaksistoa vahvistavia ja liikkuvuutta parantavia liikuntamuotoja

MFC Bullet on painoliiviharjoittelua

MFC Bullet –tunti on painoliivin kanssa tehtävää harjoittelua, jossa harjoittelun haastavuutta kasvatetaan liikkeestä ja tasosta riippuen lisäpainoilla.

Bullet –tunnit on kehitetty yhteistyössä kokeneiden fysioterapeuttien kanssa. Tuntien pituudet vaihtelevat 19-30 minuutin välillä.

Bullet –tunnille voi osallistua kuntotasosta riippumatta. Tunteja on niin aloitteleville kuntoilijoille kuin kokeneille harrastajille. Aloittelevalle suositellaan kahden Bulletin treeniä, kehittyneille neljän ja kokeneille kuuden Bulletin tunteja. Bullet –harjoittelun tuloksia voi huomata jo muutaman kuukauden sisällä.

Bullet –liivit sekä kahden ja kolmen kilon lisäpainot (Bulletit) on saatavissa MFC:n kautta. Liivi on pesun kestävää materiaalia ja sen voi ripustaa erikseen tilattavissa olevaan MFC Workout Gear –varustetelineeseen.

Bullet –tunnin hyötyjä:

  • Kroppa vahvistuu kokonaisvaltaisesti
  • Erityisesti pakarat ja reidet kiinteytyvät
  • Keskivartalo vahvistuu

MFC Muay Thai tuo uuden ulottuvuuden Muay Thai -harjoitteluun

MFC Muay Thai on uudenlainen tapa toteuttaa harjoittelua, jossa ohjeistus, tempo ja teho ovat omaa luokkaansa.

Tunteja on useita eri lähtötasoille, joiden kestot ovat 40-60 minuuttia. Opi liikkuminen, lyönnit, kyynärpäälyönnit, potkut ja polvet parhaalla mahdollisella tavalla. Harjoittelun aikana voit  katsoa valkokankaalta teknisesti oikeaoppisen suorituksen.

Muay Thai -tunneilla kehität itsepuolustustaitojen lisäksi rautaisen kunnon ja saat kaupan päälle trimmatun vartalon.

Harjoittelun virtuaaliohjaajina toimivat thainyrkkeilyn maailmanmestarit Vesa Puranen ja Topi Helin.

MFC BoWe on kehon omaa painoa hyödyntävä harjoittelumuoto

Kohota kuntoasi huippu-uimarin vauhdittamana

MFC BoWe-harjoittelu on kehitetty huippu-uimarin harjoitusohjelmaa soveltaen. Aloitat kunnonkohotuksen omaa painoasi vastaan ja sitä hyödyntäen. MFC BoWe soveltuu toteutettavaksi vaikka keskelle olohuonettasi ilman laitehankintoja tai erityisjärjestelyjä.

MFC BoWE koostuu yli 70 liikkeestä. Valittavanasi on useita erilaisia harjoituskokonaisuuksia treenaamisen aloittamisen ja kehittämisen helpottamiseksi. Ohjelmat liikkeineen ja harjoituksineen soveltuvat näin aloittavalle kuntoilijalle tai huomattavan kokeneelle urheilijalle.

Tunnit on suunniteltu harjoittelun vaativuutta nostavalla periaatteella – kuitenkin niin että pääset alkuun vaatimattomillakin taidoilla motivaatiotasi menettämättä. Määräät itse kehityskaaresi jyrkkyyden ja nopeuden tavalla, josta sen kerran opittuasi et enää halua luopua. MFC BoWe-kehonpainoharjoittelulla voit tehokkaasti parantaa liikkuvuuttasi, lihasvoimaasi, nopeuttasi sekä kestävyyttäsi kykyjesi kokonaisuutta kestävästi nostaen.

Tule ja tunne BoWe!

MFC Battle on eri kamppailulajeja muistuttava ja yhdistelevä harjoituskokonaisuus

MFC Battlen tunnit alkavat aina lihaksia lämmitellen. Kamppailuosuuteen siirtyvä alkulämpö muistuttaakin monilta kamppailusaleilta tuttua kaavaa ja harjoitteen hyväksi todettua etenemistä.

Sykkeen noustua ja kehon lämmettyä siirrytään sykettä edelleen nostattavaan kamppailuosuuteen. Kamppailuosuuden liikesarjat tehdään kamppailuntapainen vauhti säilyttäen, mutta aina teknisesti oikealla tavalla. MFC Battlen loppuosa koostuu lihaksia huoltavasta ja painopallollaharjoittelun toistavasta – mutta niin koukuttavasta harjoitteesta. MFC Battle -liikkeiden vauhdittajana toimii thainyrkkeilyn maailmanmestari Topi Helin. Koe ja hämmästy perinpohjaisesti: voiko mikään näin yksinkertainen olla samalla kehittävää ja koukuttavaa! Koe todellinen kamppailu oikeiden mestareiden opastuksella!

Kysy Battle -ryhmäliikuntaa tarjoavista liikuntapaikoista.

 

MFC Painopallo – Vauhdikas ja monipuolinen harjoitusmuoto

Tehokas ja kokonaisvaltainen

 MFC Painopalloharjoittelun filosofian ydin on sen monipuolisuus. Koko lihaksisto vahvistuu kehon kontrollin lisääntyessä. Aloitat aluksi yksinkertaiselta tuntuvia harjoitteita hiljalleen niiden vaativuutta lisäten. Lyhyenkin treenamisen jälkeen liikkuvuutesi ja käsityksesi mahdollisuuksistasi ovat muuttuneet. MFC Painopalloharjoittelu on todellinen aerobisen liikunnan harjoitusmuoto.

Ammattilaiset tuotekehittäjinä

MFC Painopalloharjoitteet on eri lajien ammattiurheilijoiden ja liikunta-asiantuntijoiden kehittämiä. Tehokkaat ja moniulotteiset harjoitusliikkeet aktivoivat yhtä aikaa eri lihasryhmiä ja niveliä.

Vaikutteita kamppailulajeista

Monipuolinen painopalloharjoittelu on otettu useissa lajeissa pysyväksi osaksi kamppailulajien oheisharjoittelua. Painopalloilla parannetaan kehon liikkuvuutta ja kestävää voimaa sekä räjähtävää nopeutta.

Sama harjoittelu vasta-alkajille ja kokeneille kuntoilijoille

Soveltuu kaikille ikään ja kuntoon katsomatta

Toiminnalliset harjoitteet sopivat miehille ja naisille ikään, kehotyyppiin tai kuntotasoon katsomatta. MFC Painopalloharjoittelu on liikkumisesta ja hyvinvoinnista kinnostuneiden ihmisten harjoitusmuoto. Painon pudotus nostaa henkistä hyvinvointia kehon voimaantuessa.

Uusiutuvaa energiaa yhdessä yhdessätreenamisesta

MFC Painopallonharjoittelun äly on sen yksinkertaisuudessa. Harjoitteet on helposti omaksuttavia yksilö- ja pariharjoitteita. Yhdessätreenaminen tekee liikunnasta myönteisen ja motivaatiota lisäävän elämäntavan. Yhteisöllisyys kannustaa liikkeiden suorittamisen puhtautta viimeiseen toistoon asti.

Kuntotasosi on harjoittelun tärkein kriteeri 

Harjoitteet on suunniteltu soveltumaan aloitteleville kuntoilijoille yleiskunnon kohentamiseen sekä kokeneille liikkujille, jotka haastavat itsensä maksimaalisten tulosten saavuttamiseksi.

MFC Painopalloharjoitteet hyödyntävät kehon omaa painoa. Rasitusvastusta muutetaan vaihtamalla painopalloa kevyestä raskaampaan. Pallojen painot vaihtelevat 2-6 kg.

MFC Kahvakuulan monipuoliset harjoituskokonaisuudet kovaan harjoitteluun

Kokonaisvaltainen kahvakuula

Kokonaisvaltaisen Kahvakuulaharjoittelun tehokkaat ja monipuoliset liikkeet vahvistavat kokonaisvaltaisesti kehon lihaksistoa ja kasvattavat aerobista kestävyyskuntoa.

Tavoitteisiin pyrkiville

Harjoittelun perustan muodostavat rytmisen vauhdikkaat liikkeet. Tempaus ja etuheilautus ovat kuvaavia harjoituksen muotoja. Hitaampia liikkeitä käytetään kehittämään lihaskoordinaatiota, notkeutta ja tasapainoa. Kahvakuulaharjoittelu on erinomainen harjoitusmuoto painonhallintaan ja kiinteytykseen tähtääville treenaajille.

Laaja valikoima harjoituksia

MFC:n treenivalikoimassa on lähes 50 liikkeen pohjalta koostettuja lihasryhmäkohtaisia ja kokonaisvaikutteisia harjoituksia. Harjoituksien kestot vaihtelevat minuuteista lähes tuntiin saakka. Laita kello heilumaan!

 

MFC Pilates soveltuu monille eri ikäryhmille ja kuntotasoille

MFC Pilateksessa harjoitus tehdään kellon kanssa, joka näyttää mukavasti jäljellä olevan ajan, kuinka kauan yhtä liikettä tehdään.

Laajasta harjoitusvalikoimasta löydät itsellesi parhaat harjoitukset juuri sopivan tasoisina. Voit myös yhdistellä harjoituksia ja liittää  kohdennetusti vatsalihaksiin tai vaikka liikkuvuuteen kohdistuvan harjoituksen! 

MFC:n tuotekehitys

MFC:n laajavaikutteiset harjoitusmuodot ovat eri lajien ammattiurheilijoiden ja liikunta-asiantuntijoiden kehittämiä. Tarkoituksena on tarjota monipuolisia ja laadukkaita liikuntamuotoja kaikenikäisille ja -kuntoisille harjoittelijoille.